REGLER FÖR NETSHOP
PINAPIN.SE
INNEHÅLLSFÖRTECKNING:
1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER
2. ELEKTRONISKA TJÄNSTER I ONLINESHOPEN
3. VILLKOR FÖR ATT SLUTA ETT FÖRSÄLJNINGSAVTAL
4. METODER OCH BETALNINGSDATUM FÖR PRODUKTEN
5. KOSTNADEN, METODER OCH LEVERANSTID FÖR PRODUKTEN
6. PRODUKTKLAGOMÅL
7. EXTRA RÄTTSLIGA METODER FÖR AVGÖRANDE AV KLAGOMÅL OCH UTREDNING AV KRAV OCH REGLER FÖR TILLGÅNG TILL DESSA PROCEDURER
8. Ångerrätten FRÅN KONTRAKTET
9. BESTÄMMELSER ANGÅENDE ENTREPRENÖRER
10. SLUTBESTÄMMELSER
11. MODELL ÅTERTAGELSESFORMULÄR
Onlinebutiken www.pinapin.se tar hand om konsumenternas rättigheter. Konsumenten kan inte avstå från de rättigheter som tillerkänns honom i konsumenträttslagen. Bestämmelserna i avtal som är mindre förmånliga för konsumenten än bestämmelserna i konsumenträttslagen är ogiltiga och tillämpar i deras ställe bestämmelserna i lagen om konsumenträttigheter. Därför är bestämmelserna i dessa förordningar inte avsedda att utesluta eller begränsa några konsumenträttigheter som de beviljas i kraft av tvingande lagbestämmelser, och eventuella tvivel bör förklaras till konsumentens fördel. Vid bristande efterlevnad av bestämmelserna i dessa bestämmelser med ovanstående bestämmelser ges prioritet åt dessa bestämmelser och bör tillämpas.
1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER
1.1. Online Shopp finns på www.pinapin.se drivs av FLOW ECOMMERCE MICHAŁOWSKI I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA (generellt partnerskap) med kontor i Warszawa (kontorsadress: ul. Warszawska 58C/56, 02-496 Warszawa, Polen; och korrespondensadress: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen), , registrerad i Register of Entrepreneurs of National Court Registry under KRS-numret: 0000903657; ; Registerdomstol som innehar företagets dokumentation: District Court för Warszawas huvudstad i Warszawa, XIV Commercial Department KRS; skatte-ID nr. NIP: 5223203760, , nationalekonomi registernr. REGON 389106174, , e-postadress: [email protected].
1.2. Dessa föreskrifter riktar sig till båda de konsumenter och till de entreprenörer som använder Online Shopp om inte annat anges i en paragraf. .
1.3. De Kontroller av personuppgifter som behandlas i Online Shopp i samband med genomförandet av bestämmelserna i dessa Regler är Säljaren. Den sidpersonuppgifter behandlas för ändamål inom period och på grundval av jords och principer som anges i integritetspolicyn publicerad på Online Shopp hemsida. Integritetspolicyn innehåller i första hand de regler för behandling av personuppgifter av Kontroller i Online Shopp, inklusive grunderna, syften och de period av bearbetning de personuppgifter och rättigheterna för de personer som uppgifterna avser, såväl som de information om användningen av cookiefiler och analysverktyg i Online Shopp. Använda Online Shopp, inklusive att göra inköp är frivilligt. På samma sätt tillhandahåller personuppgifter av Servicemottagare eller kunden som använder Online Shopp är frivilligt, med förbehåll för de undantag som anges i integritetspolicyn (kontraktets ingående och säljarens lagstadgade skyldigheter).
1.4. Definitioner:
1.4.1. ARBETSDAG – en dag från måndag till fredag, exklusive helgdagar.
1.4.2. ANMÄLNINGSBLANKETT – formuläret som finns i onlinebutiken som låter dig skapa ett konto. .
1.4.3. ORDER FRÅN – Elektronisk tjänst, ett interaktivt formulär tillgängligt i onlinebutiken som låter dig göra en beställning, särskilt genom att lägga till produkter i den elektroniska korgen och definiera villkoren i försäljningsavtalet, inklusive leveranssätt och betalning.
1.4.4. KUND – (1) en fysisk person med full rättskapacitet och i de fall som föreskrivs i allmänt tillämpliga bestämmelser även en fysisk person med begränsad rättskapacitet; (2) en juridisk person; eller (3) en organisatorisk enhet utan juridisk person för vilken lagen ger rättskapacitet; - som har ingått eller avser att sluta ett försäljningsavtal med säljaren.
1.4.5. CIVILKOD – Civil Code Act av den 23 april 1964 (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93- med ändringar).
1.4.6. KONTO – Elektronisk tjänst, en uppsättning resurser i Tjänsteleverantörens IT-system märkta med ett individuellt namn (inloggning) och lösenord som tillhandahålls av Tjänstemottagaren, i vilka uppgifterna som tillhandahålls av Tjänstemottagaren och informationen om beställningar som görs i Online Shop samlas in. .
1.4.7. NYHETSBREV – Elektronisk tjänst, elektronisk distributionstjänst som tillhandahålls av tjänsteleverantören via e-post, som gör det möjligt för alla tjänstemottagare som använder den att automatiskt ta emot cykliskt innehåll från tjänsteleverantören av efterföljande utgåvor av nyhetsbrevet som innehåller information om produkterna, nya utgåvor och kampanjer i onlinebutiken.
1.4.8. PRODUKTCT – en lös vara som finns tillgänglig i onlinebutiken som är föremål för försäljningsavtalet mellan kunden och säljaren. .
1.4.9. REGLERATIONER – dessa regler för onlinebutiken.
1.4.10. ONLINEBUTIK - Tjänsteleverantörens onlinebutik tillgänglig på Internetadressen: www.PINAPIN.SE
1.4.11. SELLER; ; SERVICE LEVERANTÖR – FLOW ECOMMERCE MICHAŁOWSKI I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA (generellt partnerskap) med kontor i Warszawa (kontorsadress: ul. Warszawska 58C/56, 02-496 Warszawa, Polen; och korrespondensadress: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen), , registrerad i Register of Entrepreneurs of National Court Registry under KRS-numret: 0000903657; ; Registerdomstol som innehar företagets dokumentation: District Court för Warszawas huvudstad i Warszawa, XIV Commercial Department KRS; skatte-ID nr. NIP: 5223203760, , riksekonomiregister nr. REGON 389106174, , e-postadress: [email protected].
1.4.12. FÖRSÄLJNING AVTAL– det produktförsäljningsavtal som håller på att ingås eller har ingåtts mellan kunden och säljaren via onlinebutiken.
1.4.13. ELEKTRONISK SERVICE – tjänsten som tillhandahålls elektroniskt av Tjänsteleverantören till Tjänstemottagaren via Online Shop.
1.4.14. SERVICEMOTTAGARE – (1) en fysisk person med full rättskapacitet och i fall som föreskrivs i allmänt tillämpliga bestämmelser även en fysisk person med begränsad rättskapacitet; (2) en juridisk person; eller (3) en organisatorisk enhet utan juridisk person, för vilken lagen ger rättskapacitet; - använda eller avser att använda den elektroniska tjänsten. .
1.4.15. KONSUMENTRÄTTIGHETSLAG – Lag av den 30 maj 2014 om konsumenträttigheter (Dz.U. 2014 poz. 827 med ändringar)
1.4.16. BESTÄLLA - Kundens avsiktsförklaring lämnad via beställningsformuläret och syftade direkt till att sluta produktförsäljningsavtalet med säljaren.
2. ELEKTRONISKA TJÄNSTER I ONLINE SHOPP
2.1. Följande elektroniska tjänster är tillgängliga i Online Shopp: Konto, Beställningsformulär och Nyhetsbrev.
2.1.1. Konto - Användningen av Konto är möjligt efter avslutad två följande steg av tjänstemottagaren - (1) fylla i registreringsformuläret, (2) klicka på "Spara" fält. I registreringsformuläret är det nödvändigt att tjänstemottagaren lämnar följande uppgifter: namn och efternamn/företagsnamn, e-postadress och lösenord. När det gäller kunder som inte är konsumenter är det också nödvändigt att ange företagsnamn och de skatteregistreringsnummerr. Om tjänstemottagaren har ett registrerat konto på Facebook eller Google kan han även skapa ett konto i nätbutiken genom att logga in med någon av dessa webbplatser. Du kan också skapa ett konto genom att markera lämplig kryssruta när du gör beställningen - när beställningen är placerad skapas kontot.
2.1.1.1. Den elektroniska kontotjänsten tillhandahålls kostnadsfritt på obestämd tid. Tjänstemottagaren har möjlighet att när som helst och utan att ange någon anledning radera kontot (avsägning från kontot) genom att skicka en relevant begäran till Tjänsteleverantören, särskilt via e-post till följande adress: contact@pinapin .com eller skriftligen till: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen.
2.1.2 Order från - använder sig av i beställningsformuläret börjar med att lägga till den första produkten i den elektroniska varukorgen förbi kunden i online-Shopp. . Patt lägga en beställning sker efter att kunden har genomfört två efterföljande steg - (1) fylla i beställningsformuläret och (2) klicka på online-Shopp webbplats efter att ha fyllt i beställningsformuläret "Beställning med betalningsskyldighet" fält - Fram till det ögonblicket är det möjligt att modifiera självständigt Allt angivna data (för detta ändamål, följ de visade meddelanden och information som finns tillgänglig på Online Shopp hemsida). I beställningsformuläret är det nödvändigt för kunden att tillhandahålla följande uppgifter om kunden: namn och efternamn/företagsnamn, adress (gata, hus/lägenhetsnummer, postnummer, stad, land), de e-postadress, de kontakttelefonnummer och information om försäljningen Contractt: Produkt(er), mängd Produkt(er), plats och metod för leverans av Produkt(er), de betalningssätt. I fallet med Ckunder som inte är konsumenter är det också nödvändigt att ange företagets namn och de skatteregistreringsnummerr.
2.1.1.1. Beställningsformuläret Elektronisk tjänst tillhandahålls kostnadsfritt, är av engångskaraktär och avslutas vid placering av en beställning via formuläret eller vid tidigare avbrytande av beställningen av tjänstemottagaren.
2.1.3. Nyhetsbrev - använder sig av Nyhetsbrevet sker efter att ha angett e-postadressen i fliken "Nyhetsbrev" som är synlig på Online Affär webbplats, dit ytterligare upplagor av nyhetsbrevet ska skickas och klicka på åtgärdsfält. Du kan också prenumerera på nyhetsbrevet genom att markera lämplig kryssruta när du skapar ett konto och beställning - när kontot har skapats eller beställningen är placering, den Servicemottagare är prenumererad på nyhetsbrevet.
2.1.3.1. Nyhetsbrevets elektroniska tjänst tillhandahålls kostnadsfritt på obestämd tid. Tjänstemottagaren har möjlighet att när som helst och utan att ange skäl avregistrera sig från nyhetsbrevet (avsäga sig nyhetsbrevet) genom att skicka en relevant begäran till Tjänsteleverantören, särskilt via e-post till följande adress: contact@pinapin .com eller skriftligen till följande adress: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen.
2.2. Tekniska krav som krävs för att samarbeta med IKT-systemet som används av Tjänsteleverantören: (1) en dator, bärbar dator eller annan multimediaenhet med tillgång till Internet; (2) de tillgång till e-post; (3) en uppdaterad webbläsare: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari eller Microsoft Edge; (4) rekommenderad lägsta skärmupplösning: 1024x768; (5) aktivera cookies och Javascript-stöd i webbläsarenr.
2.3. De Service Mottagare är skyldig att använda Onlinebutiken på ett sätt som är förenligt med lagen och goda seder, med respekt för Tjänsteleverantörens och tredje parts personliga rättigheter och upphovsrätter och immateriella rättigheter. Tjänstemottagaren är skyldig att ange data som överensstämmer med det faktiska tillståndet. Tjänstemottagaren är förbjuden att tillhandahålla olagligt innehåll.
2.4. Cklagomålsförfarandevaraktig med hänsyn till Elektroniska tjänster:
2.4.1. Den cklagomål relaterade till tillhandahållandet av elektroniska tjänster av tjänsteleverantören och andra klagomål relaterade till driften av online-Shopp (exklusive reklamationsförfarandet för produkten, vilket anges i punkterna 6 och 7 i förordningarna) tjänstemottagaren kan lämna in t.ex:
2.4.1.1. skriftligen till adressen: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen;
2.4.1.2. i elektronisk form via e-post till följande adress: [email protected].
2.4.2. Det rekommenderas att Tjänsten Mottagare förses I beskrivningen av klagomålet: (1) Information och omständigheter rörande föremålet för klagomålet, särskilt typen och datumet då oegentligheten inträffade. (2) tjänsten MottagareS begäran; och (3) de kontaktuppgifter för den klagande parten - detta kommer att underlätta och påskynda behandlingen av klagomålet av Tjänsteleverantören. De krav som anges i föregående mening har endast formen av rekommendationer och påverkar inte effektiviteten av klagomål som lämnas in utan den rekommenderade beskrivningen av klagomålet.
2.4.3. Svaret på klagomålet från Tjänsteleverantören sker omedelbart, inte senare än inom 14 kalenderdagar från dagen för dess inlämnande.
3. BETINGELSER FÖR ATT SLUTA EN FÖRSÄLJNING KONTRAKT
3.1. Den cinkludering av a Försäljning Contractt mellan kunden och säljaren sker efter att kunden har lagt en beställning med hjälp av beställningsformuläret i online-Shopp i enlighet med klausul 2.1.2 i föreskrifterna.
3.2. Produktpriset som visas på Online Shopp webbplats ges in EURO (EUR)/ Brittiskt pund (GBP) / US-dollar (USD) och inkluderar skatter. Kunden informeras om det totala värdet av Produkten som ingår i Beställningen, samt om leveranskostnaderna (inklusive avgifter för transport, leverans och posttjänster) och andra kostnader, eller skyldigheten att betala dessa kostnader, om värdet av dessa avgifter kan inte fastställas, på nätbutikens webbplats under beställningens placering, såväl som vid det ögonblick då kunden uttrycker sin vilja att ingå en Köpeavtal.
3.3. Proceduren för att avsluta en försäljning Contractt i Online Shopp med hjälp av beställningsformuläret
3.3.1. Den cinförande av försäljningen Contractt mellan Kunden och Säljaren sker efter att Kunden har lagt en Beställning i Online Shopp i enlighet med klausul. 2.1.2 i föreskrifterna.
3.3.2. Efter att ha lagt beställningen bekräftar säljaren omedelbart sitt mottagande och accepterar samtidigt beställningen för implementation. Den cbekräftelse av mottagande av beställningen och dess godkännande för implementering sker genom att säljaren skickar den till den e-postadress som angavs vid beställningstillfället en e-post, som innehåller åtminstone säljarens meddelande om mottagande av beställningen och dess godkännande för genomförande och bekräftelse av försäljningen Contractt. Efter mottagandet av ovanstående e-postmeddelande av kunden, de Försäljning Contractt ingås mellan Kunden och Säljarenr.
3.4. Den consolidering, säkerhet och tillgång till Kundens innehåll av försäljningen Contractt som slutits av kunden sker genom att (1) tillhandahålla dessa bestämmelser på Online Shopp webbplats och (2) skicka det e-postmeddelande som avses i klausul 3.3.2. av de Förordningar. Innehållet i försäljningen Contractt är dessutom registrerat och säkrat i IT-systemet i Säljarens Online Shpop.
4. METODER OCH BETALNINGSDATUM FÖR PRODUKTEN
4.1. Säljaren tillhandahåller kunden följande betalningsmetoder under försäljningen Contractt:
4.1.1. Postförskott.
4.1.2. Betalning via banköverföring till Säljarens bankkontot.
4.1.3. Den eelektroniska betalningar och kreditkortsbetalningar PayPal.com, Sofort.com, Przelewy24.pl, Bancontact.com, Giropay.de, Mybank.eu, Eps-na.com och Ideal.nl – Allt möjliga aktuella betalningsmetoder anges på Online Shopp webbplats i sidfliken ayment methods och på hemsidans https://www.paypal.com/pl, https://www.sofort.com/, https://www.przelewy24.pl/, https://www.bancontact.com/, https://www. .giropay.de/, https://mybank.eu/, https://www.eps-na.com/ oraz https://www.ideal.nl/.
4.1.3.1. Savveckling av transaktioner med elektroniska betalningar och kreditkort utförs i enlighet med kundens val genom PayPal.com, Sofort.com, Przelewy24.pl, Bancontact.com, Giropay.de, Mybank.eu, Eps-na.com eller Ideal.nl service. Sstöd för elektroniska betalningar och kreditera kortbetalnings tillhandahålls av:
4.1.3.1.1. PayPal.com - PayPal (Europe) Sa rl & Cie, SCA, 5våningen 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luxemburg.
4.1.3.1.2. Sofort.com - SOFORT GmbH, Fußbergstraße 1, 82131 Gauting, Tyskland, HRB 218675, momsnummer: DE248376956.
4.1.3.1.3. Przelewy24.pl – BetalaProffs SA-företag med säte i Poznań (registreringsadress: ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań), infört i Entrepreneurs Registry of the National Court Register under nummer 0000347935, registerhandlingar som förvaras av District Court of Poznań – Nowe Miasto och Wilda i Poznań, aktiekapital: 5 476 300,00 PLN, skatte-ID: 7792369887.
4.1.3.1.4. Bancontact.com – Bancontact Payconiq Company NV/SA, Rue d'Arlon 82, 1040-Bryssel, Belgienum.
4.1.3.1.5. Giropay.de – paydirekt GmbH, Stephanstraße 14-16, 60313 Frankfurt am Main, Tyskland.
4.1.3.1.6. Mybank.eu – PRETA SAS, obecnie kontrolowana przez spółkę EBA CLEARING company, 40 Rue de Courcelles, 75008 Paryż, France.
4.1.3.1.7. Eps-na.com – Electronic Payment Systems, LLC, 6472 S. Quebec St – Englewood, CO 80111.
4.1.3.1.8. Ideal.nl – Currence Holding BV, Gustav Mahlerplein 33, 1082 MS Amsterdam, Nederländerna.
4.2. Sista betalningsdagen:
4.2.1. Om kunden väljer betalning via banköverföring, elektronisk betalning eller betalning med kreditkort, Kunden är skyldig att göra de betalning inom 7 kalenderdagar från dagen efter avslutad försäljnings Contractt.
4.2.2. Om Kunden väljer kontanter vid leverans är Kunden skyldig att erlägga betalningen vid leverans.
5. KOSTNADEN, METODER OCH LEVERANSTID OCH KVITTET AV DE PRODUKT
5.1. Leveransen av Produkten till Kunden betalas, såvida inte Försäljningen Contractt ger annat. Pproduktleveranskostnader (inklusive avgifter för transport, leverans och posttjänster) anges för kunden på online-Shopp webbplats i dleveranskostnader fliken och under orderläggningen, inklusive när kunden uttrycker en vilja att vara bunden av försäljningen Avtal.
5.2. TSäljaren förser kunden med följande metoder för leverans eller hämtning av produktent:
5.2.1. Budpaket, bud på leveranspaket.
5.2.2. Pallsändning.
5.3. Tidsfristen för leverans av Produkten till Kunden är upp till 10 Banvändbarhet Dja, om inte en kortare deadline anges i beskrivningen av Produkten eller vid beställning. När det gäller Produkter med annan leverans tidsfrister, leveransen deadline är den längsta givna deadline, som dock inte kan överstiga 10 Banvändbarhet Days. Början av leveransen deadline av produkten till kunden räknas som följer:
5.3.1. Om Kunden väljer betalningssätt via banköverföring, elektronisk eller betalkortsbetalning - från datumet för kreditering av säljarens bankkonto eller nuvarande konto.
5.3.2. Om Kunden väljer postförskott betalning - från dagen då försäljningen avslutass Avtal.
5.4. De angivna leveransmetoderna kanske inte är tillgängliga för alla produkter samtidigt. Uppdaterad information om tillgängliga leveranssätt anges varje gång senast vid beställning av Kund.
6. PRODUKTCT KLAGOMÅL
6.1. Grunden och omfattningen av säljarens ansvar gentemot kunden, om den sålda produkten har ett fysiskt eller juridiskt defekt (garanti) definieras av allmänt tillämpliga lagar, särskilt i civillagen (särskilt i artiklarna 556-576 i civillagen). ).
6.2. Säljaren är skyldig att tillhandahålla Kunden en Produkt utan defekter.
6.3. Ett klagomål kan göras av Ckund, till exempel:
6.3.1. skriftligen till följande adress: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen;
6.3.2. i elektronisk form via e-post till följande adress: [email protected].
6.4. Det rekommenderas att kunden tillhandahållers i beskrivningen av klagomålet: (1) de information och omständigheter angående föremålet för reklamationen, i synnerhet typen och datumet för defektens uppkomst; (2) de begäran att få produkten i överensstämmelse med försäljningens Contractt eller ett uttalande om prissänkning eller tillbakadragande från försäljningen Avtal; och (3) klagandens kontaktuppgifter - detta kommer att underlätta och öka farten de Säljarens behandling av reklamationen. De krav som anges i föregående mening har endast formen av rekommendationer och påverkar inte effektiviteten av de klagomål som lämnats in utan den rekommenderade beskrivningen av klagomålet.
6.5. Säljaren kommer överväga kundens klagomål omgående, senast inom 14 kalenderdagar från dagen för dess inlämnande. Om Ckund som var konsument, utöva sina rättigheter enligt garantin, krävt ett utbyte eller ett defekt avlägsnande, eller gjort ett prisavdragsuttalande, med angivande av det belopp som priset ska sänkas med och Seller inte svarat på begäran inom 14 kalenderdagar, anses begäran vara motiverad.
6.6. Kunden som utövar rättigheterna under garantin är skyldig att leverera den defekta produkten till följande adress: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen. I fallet med en Kund som är en konsument ska kostnaden för leverans av Produkten bäras av Säljaren. Om, på grund av produktens typ eller metoden för dess installation, de leverans av Produkten av Kunden som är konsument skulle vara överdrivet svår, Kunden är skyldig att göra Produkten tillgänglig för Säljaren på den plats där Produkten finns.
6.7. Enligt art. 558 § 1 i civillagen, skall Säljarens ansvar under garantin för Produkten till Kunden som inte är konsument undantas.
7. EXTRA RÄTTSLIGA METODER FÖR ATT GÖRA KLAGOMÅL OCH UTREDNING AV KRAV OCH DE REGLER FÖR ÅTKOMST TILL DESSA PROCEDURER
7.1. Den ddetaljerad information om använder sig av den utomrättsliga metoden för att hantera klagomål och driva anspråk samt reglerna för tillgång till dessa förfaranden av kunden som är konsument finns tillgängliga på webbplatsen för Office of Competition and Consumer Protection på: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.phsid.
7.2. Vid than kontoret av presidenten konkurrens och konsumentskydd det finns a Kontakt punkt (telefon: 0048 22 55 60 333, e-post: [email protected]l eller a skriftlig adress: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), wslanguppgift bl.a., är tillhandahållande av assistansance för konsumenter i frågor som rör utomrättslig lösning av konsumenttvister.
7.3. En konsument har följande alternativ att använda utomrättsliga metoder för att lösa klagomål och göra anspråk gällande: (1) en ansökan om att lösa en tvist till en permanent konsumentdomstol (för mer information, besök: http://www.spsk.wiih.org.pl); (2) an ansökan angående utomrättslig lösning av tvisten till vojvodskapets inspektör för handelsinspektionen (mer information på webbplatsen för den inspektör som är behörig för platsen för säljarens ekonomiska verksamhet); och (3) de bistånd av de distrikt (kommunal) konsumentombudsman eller samhällsorganisation, whose lagstadgade uppgifter inkluderar konsumentskydd (inklusive Consumer Federation, Association of Polish Consumers). ADvice tillhandahålls bland annat via e-post på [email protected]l och på konsumenttelefonnumret 0048 801 440 220 (samtal på Banvändbarhet Days, 8:00 - 18:00, samtalsavgift enligt operatörens taxa).
7.4. En onlineplattform för att lösa tvister mellan de konsumenter och de företagare på EU-nivå (ODR-plattform) finns på http://ec.europa.eu/consumers/odr. . ODR-plattformen är en interaktiv och flerspråkig webbplats med en enda kontaktpunkt för de konsumenter och de företagare som söker förlikning utanför domstol av de avtalsenlig skyldighets som härrör från ett onlineförsäljningsavtal eller ett serviceavtal (mer information på själva plattformens webbplats eller på Internetsidan för Office of Competition and Consumer Protection: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.phsid).
8. Ångerrätten FRÅN KONTRAKTET
8.1. En konsument som har ingått ett avlägsen kontrakt kan inom 30 kalenderdagar, dra ur det utan att ange skäl och utan att ådra sig kostnader, med undantag för de kostnader som anges i klausul 8.8 i föreskrifterna. För att hålla tidsfristen räcker det att skicka ett uttalande innan dess utgång. En förklaring om frånträde från avtalet burk göras, till exempel:
8.1.1. skriftligen till adressen: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen;
8.1.2. i elektronisk form via e-post till följande adress: [email protected].
8.2. Ett föredöme mall av ångerblankett ingår i Bilaga nr 2 till konsumenträttslagen och finns dessutom tillgänglig i klausul 11 av förordningarna. Konsumenten kan använda mallen form, men det är inte obligatoriskt.
8.3. Tidsfristen för frånträde från avtalet börjar:
8.3.1. för avtalet varigenom Säljaren släpper Produkten, skyldig att överföra sin äganderätt (till exempel Försäljning Contractt) - från att ta Produkten i besittning av konsumenten eller en tredje part utsedd av konsumenten, annan än transportören, och i fallet med ett avtal somäre: (1) många produkter levereras separat, i partier eller i delar - från att den senaste produkten, partiet eller delen tagits i besittning eller (2) när det består i regelbunden leverans av Produkter under en bestämd period - från tillträde av den första Produkten;
8.3.2. för andra kontrakt - från dagen för avtal slutsats.
8.4. Vid utträde från en avlägsen avtalet anses avtalet vara ogiltigt.
8.5. Säljaren är skyldig omedelbart, senast inom 14 kalenderdagar från dagen för mottagandet av konsumentens utlåtande om frånträde från avtalet, till returnera alla betalningar gjorda av konsumenten, konsumenten leveransen kostar av produkten (förutom extra kostnader som är ett resultat av den leveransmetod som konsumenten valt utom den billigaste standardleveransmetoden som finns tillgänglig i Online Shopp). De Seller ska återbetala betalningen med samma betalningssätt som konsumenten använde, såvida inte konsumenten uttryckligen har samtyckt till ett annat retursätt, vilket inte orsak eventuella kostnader för honom. Om Säljaren inte har erbjudit sig att hämta Produkten från consumer sig själva, , de kan hålla inne återbetalningen av betalningar som erhållits från consumer tills de mottagande av produkten eller than leverans av konsumenten av ett bevis på dess tillbaka, beroende på vilket som inträffar först.
8.6. Konsumenten är skyldig omedelbart, senast inom 14 kalenderdagar från den dag då de frånträda avtalet, till returnera produkten till säljaren eller lämna över den till den person som auktoriserats av säljaren för hämtning, såvida inte säljaren föreslog att de kommer att hämta produkten demig själv. För att hålla tidsfristen räcker det att returnera produkten innan dess utgång. Konsumenten kan returnera produkten till följande adress: Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen.
8.7. Konsumenten ansvarar för minskningen av produktens värde till följd av att den används på ett sätt som går utöver vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion.
8.8. Eventuella kostnader relaterade till konsumentens frånträde från avtalet, som konsumenten är skyldig att betala:
8.8.1. Om konsumenten har valt annan leveransmetod för Produkten än den billigaste standardleveransmetoden som finns tillgänglig i Online Shopp, är Säljaren inte skyldig att återbetala de extra kostnaderna betalas av konsumenten.
8.8.2. Konsumenten står för de direkta kostnaderna för att returnera produkten.
8.8.3. Om en produkt är en tjänst which fullgörande - på uttrycklig begäran av konsumenten - påbörjat före ångerfristen, är den konsument som utövar rätten att frånträda avtalet efter att ha gjort en sådan begäran skyldig att betala för de tjänster som fullgjorts fram till ångerrätten. Betalningsbeloppet beräknas proportionellt mot omfattningen av den tillhandahållna tjänsten, med hänsyn till priset eller ersättningen som avtalats i avtalet. Om priset eller ersättningen är för hög är grunden för beräkningen av detta belopp marknadsvärdet på den tillhandahållna tjänsten.
8.9. Rätten att frånträda en avlägsen avtalet är inte tillgängligt för konsumenten i samband med avtal:
8.9.1. (1) för tillhandahållande av tjänster, om säljaren till fullo har tillhandahållit tjänsten med uttryckligt samtycke från konsumenten som har informerats före utförandet av tjänsten att de kommer att förlora rätten att frånträda avtalet efter att tjänsten har utförts av Säljare; (2) där priset eller ersättningen beror på fluktuationer på finansmarknaden som Säljaren inte har kontroll över och som kan inträffa före tidsfristen för frånträde från avtalet; (3) där föremålet för tjänsten är en icke-prefabricerad produkt, tillverkad enligt konsumentens specifikation eller tjänar till att tillfredsställa deras individuella behov; (4) där föremålet för tjänsten är en produkt som snabbt försämras eller har en kort hållbarhetstid; (5) där föremålet för tjänsten är en produkt som levereras i förseglad förpackning, som efter att förpackningen öppnats inte kan returneras av hälsoskydds- eller hygienskäl, om förpackningen öppnats efter leverans; (6) där föremålet för tjänsten är Produkter som efter leverans, på grund av sin natur, är oskiljaktigt förbundna med andra föremål; (7) där föremålet för tjänsten är alkoholhaltiga drycker, vars pris avtalades vid köpekontraktets ingående, och vars leverans får ske först efter 30 dagar och vars värde beror på fluktuationer på marknaden över vilka Säljaren inte har någon kontrollera; (8) där konsumenten uttryckligen krävde att säljaren skulle komma till dem för brådskande reparation eller underhåll; om Säljaren tillhandahåller andra tilläggstjänster än de som krävs av konsumenten, eller tillhandahåller andra produkter än reservdelar som är nödvändiga för att utföra reparationen eller underhållet, ges konsumenten rätt att frånträda avtalet avseende tilläggstjänster eller produkter; (9) där ämnet för tjänsten är ljud- eller bildinspelningar eller datorprogram som levereras i en förseglad förpackning, om förpackningen har öppnats efter leverans; (10) för leverans av tidningar, tidskrifter eller tidskrifter, med undantag för ett prenumerationsavtal; (11) avslutades genom en offentlig auktion; (12) för tillhandahållande av logitjänster, annat än för bostadsändamål, transport av varor, biluthyrning, catering, tjänster relaterade till fritids-, underhållnings-, sport- eller kulturevenemang, om avtalet anger en dag eller period av tjänstgöring; (13) för leverans av digitalt innehåll som inte lagras på ett materiellt medium om fullgörandet av tjänsten påbörjades med konsumentens uttryckliga samtycke före tidsfristen för att frånträda avtalet och efter att Säljaren informerats om förlusten av ångerrätten från kontraktet.
8.10. Bestämmelserna ang a konsument som ingår i detta klausul 8 i föreskrifterna ska gälla från och med den 1 januari 2021 och hälsningar även till avtal som ingåtts från den dagen till de Kund/Servicemottagare som är en fysisk person som ingår ett avtal med direkt anknytning till deras företag, om innehållet i detta avtal visar att det inte har en yrkesmässig karaktär för denna person, särskilt till följd av föremålet för deras affärsverksamhet, som avslöjas på grundval av bestämmelserna om central registrering och information om företag (CEIDG).
9. BESTÄMMELSER ANGÅENDE ENTREPRENÖRER
9.1. Denna paragraf 9 i förordningarna och alla bestämmelser som finns däri behandlas och binder därför endast kunden ellerrvice Mottagare som inte är konsument och från 1 januari 2021 och hälsningar till avtal som ingåtts från den dagen också Kund/Servicemottagare som inte är en fysisk person som ingår ett avtal med direkt anknytning till deras företag, om innehållet i detta avtal visar att det inte har en yrkesmässig karaktär för denna person, särskilt till följd av föremålet för deras affärsverksamhet, som avslöjas på grundval av bestämmelserna om central registrering och information om företag (CEIDG).
9.2. Säljaren har rätt att frånträda Försäljning Avtal inom 14 kalenderdagar efter att det ingåtts. I detta fall kan frånträde från Försäljningsavtalet ske utan att ange skäl och ger inte upphov till några anspråk från Kundens sida mot Säljaren.
9.3. Säljaren ska ha rätt att begränsa tillgängliga betalningsmetoder, inklusive den rätta till begäran en hel eller partiell förskottsbetalning oavsett betalning metod som valts av kunden och det faktum att försäljningsavtalet ingicks.
9.4. Tjänsteleverantören kan säga upp a kontrakt för tillhandahållandet av en Elektronisk tjänst med omedelbar verkan och utan att ange skälen genom att skicka ett lämpligt uttalande till tjänstemottagaren.
9.5. Tjänsteleverantörens/Säljarens ansvar gentemot Tjänstemottagaren/Kunden oberoende av dess rättsliga grund är begränsat, både för ett anspråk och för alla anspråk totalt, upp till beloppet av det pris som betalats och leveranskostnaderna som följer av Försäljningsavtalet, inte överstiger dock summan av tusen zloty (PLN). Den beloppsbegränsning som avses i föregående mening ska gälla för alla riktade anspråk av Tjänstemottagaren/Kunden mot tjänsteleverantören/säljaren, även om försäljningskontraktet inte ingås eller i fall som inte är relaterade till försäljningsavtalet. Tjänsteleverantören/Säljaren ska vara ansvarig gentemot Tjänstemottagaren/Kunden endast för typisk skada som kan förutses vid tidpunkten för avtalets ingående och ska inte hållas ansvarig för förlorad vinster. De Seller ansvarar inte heller för förseningar i transporten av försändelsen.
9.6. Alla tvister som uppstår mellan säljaren/tjänsteleverantören och kunden/tjänstemottagaren ska överlämnas till den domstol som har jurisdiktion över huvudkontor av säljaren/tjänsteleverantören.
10. SLUTBESTÄMMELSER
10.1. Kontrakten ingås via onlinebutiken ingås i Engelsk.
10.2. Ändring av bestämmelser:
10.2.1. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att göra ändringar i Reglerna av viktiga skäl, detta är: lagändringar; ändringar i betalnings- och leveranssätt - i den mån dessa ändringar påverkar genomförandet av bestämmelserna i dessa förordningar.
10.2.2. Vid ingående av fortlöpande avtal på grundval av dessa regler (t.ex tillhandahåller elektronisk tjänst - konto), binder de ändrade reglerna Ckund om uppfylldes de krav som anges i art. 384 och 384 [1] i civillagen, det vill säga att tjänstemottagaren var korrekt informerad om ändringarna och sade inte upp avtalet inom 15 kalenderdagar från dagen för meddelandet. I händelse av att ändringen av bestämmelserna skulle leda till införande av nya avgifter eller höjning av befintliga. tjänstemottagaren har rätt att frånträda avtalet.
10.2.3. I fallet att avsluta avtaletär av en annan karaktär än löpande kontrakt (till exempel, a Försäljning Contractt), de ändringar i föreskrifterna ska inte på något sätt påverka de förvärvade rättigheterna för tjänstemottagarna/Kunder före ikraftträdandet av ändringar av bestämmelserna, i synnerhet ändringar i bestämmelserna kommer inte ha en påverkan på redan gjorda eller inlämnade beställningar och avslutade, genomförs eller genomförd försäljning Avtals.
10.3. I frågor som inte omfattas av dessa förordningar ska allmänt tillämpliga bestämmelser i polsk lag gälla, särskilt: civillagen; den 18th från juli 2002 lag om tillhandahållande av elektroniska tjänster (2002 års lagtidning nr 144, pos. 1204 ytterligare ändrad); konsumenträttslagen; samt andra relevanta bestämmelser i allmänt tillämplig lag.
10.4. Dessa regler ska inte utesluta lagarna i det land där en konsument har sin vanliga vistelseort som sluter avtalet med säljaren/tjänsteleverantören, vilket inte kan uteslutas genom ett avtal. I ett sådant fall garanterar Säljaren/Tjänsteleverantören konsumenten det skydd som ges honom genom bestämmelser som inte kan uteslutas genom ett avtal.
11. MODELL ÅTERTAGELSESFORMULÄR (BILAGA NUMMER 2 TILL LAG OM KONSUMENTRÄTTIGHETER)
Modell ångerblankett (Detta formulär ska endast fyllas i och skickas tillbaka om du vill frånträda avtalet)
– Adressat:
FLOW ECOMMERCE MICHAŁOWSKI I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen pinapin.se [email protected]
– Jag/vi (*) informerar härmed om mitt/vårt frånträde från försäljningsavtalet för följande artiklar (*) kontrakt för leverans av följande saker (*) kontrakt för ett arbete som omfattar följande artiklar (*) / för tillhandahållandet av följande tjänst (*)
– Datum för ingående av avtalet (*)/recept (*)
– Konsumentens/konsumenternas namn och efternamn
– Adress till konsumenten/konsumenterna
– Underskrift av konsument(er) (endast om formuläret skickas i pappersversion)
– Datum
(*) Ta bort det som är tillämpligt. .