PINAPIN.SE
INNEHÅLLSFÖRTECKNING:
1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER
2. GRUND FÖR BEHANDLING AV DATA
3. SYFTE, GRUND OCH PERIODEN FÖR BEHANDLING AV DATA I ONLINESHOPEN
4. DATAMOTTAGARE I ONLINESHOPEN
5. PROFILERA I NETSHOPEN
6. RÄTTIGHETERNA FÖR DET UPPGIFTER
7. COOKIES I ONLINESHOPEN OCH ANALYTIK
8. SLUTBESTÄMMELSER
1. ALLMÄNNA BESTÄMMELSER
1.1. Denna sekretesspolicy för onlinebutiken är av informativ karaktär, vilket innebär att den inte är en källa till skyldigheter för tjänstemottagare eller kunder i onlinebutiken. Integritetspolicyn innehåller framför allt principerna för behandling av personuppgiftsansvariga i nätbutiken, inklusive grund, syfte, omfattning och tidsperiod för personuppgiftsbehandlingen och de registrerades rättigheter samt information om användningen av cookies och analysverktyg i onlinebutiken.
1.2. Den personuppgiftsansvarige för de personuppgifter som samlas in via onlinebutiken ska vara FLOW ECOMMERCE MICHAŁOWSKI I WSPÓLNICY SPÓŁKA JAWNA (generellt partnerskap) med kontor i Warszawa (kontorsadress: ul. Warszawska 58C/56, 02-496 Warszawa, Polen; och korrespondensadress: Polen; Świderska 36/C 05-480 Karczew, Polen), registrerad i Register of Entrepreneurs of National Court Registry under KRS-nummer: 0000903657; Registerdomstol som innehar företagets dokumentation: District Court för Warszawas huvudstad i Warszawa, XIV Commercial Department KRS; skatte-ID nr. NIP: 5223203760, nationalekonomiregister nr. REGON 389106174, e-postadress: [email protected] – hädanefter kallad "Controller" och är samtidigt tjänsteleverantör för onlinebutiken och säljaren.
1.3. Personuppgifter i nätbutiken ska behandlas av den personuppgiftsansvarige i enlighet med de bindande lagbestämmelserna, särskilt Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på till behandling av personuppgifter och om fri rörlighet för sådana uppgifter, och upphävande av direktiv 95/46/EG (General Data Protection Regulation) nedan kallad "GDPR" eller "GDPR-förordningen" . Den officiella texten till GDPR-förordningen: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:32016R0679 .
1.4. Att använda onlinebutiken, inklusive shopping, är frivilligt. På samma sätt är det frivilligt att tillhandahålla personuppgifter från Tjänstemottagaren eller Kunden med hjälp av onlinebutiken, med förbehåll för två undantag: (1 ) att ingå avtal med den personuppgiftsansvarige – underlåtenhet att tillhandahålla de personuppgifter som är nödvändiga för ingående och fullgörande av försäljningsavtalet eller ett avtal för tillhandahållande av en elektronisk tjänst med den personuppgiftsansvarige i de fall och inom den omfattning som anges på webbshopens webbplats och villkoren för onlinebutiken och denna integritetspolicy ska inte leda till någon möjlighet att ingå avtal. Att tillhandahålla personuppgifter är ett avtalskrav i ett sådant fall och om den registrerade är villig att ingå avtalet med den personuppgiftsansvarige ska de vara skyldiga att tillhandahålla de nödvändiga uppgifterna. Omfattningen av de uppgifter som krävs för att ingå avtalet anges varje gång i förväg på webbshopens webbplats och i villkoren för onlinebutiken; (2) lagstadgade skyldigheter för den personuppgiftsansvarige – att specificera personuppgifterna är ett lagstadgat krav som är ett resultat av de gemensamt bindande rättsliga bestämmelserna som förpliktar den personuppgiftsansvarige att behandla personuppgifterna (t.ex. behandling av uppgifter till skatteböcker och reskontra) och underlåtenhet att specificera uppgifterna kommer att leda till det omöjligt för den registeransvarige att fullgöra skyldigheterna.
1.5. Den personuppgiftsansvarige garanterar due diligence för att skydda intressen hos personer som är registrerade, i synnerhet att vara ansvarig och ansvarig för och säkerställa att de insamlade uppgifterna: (1) behandlas i enlighet med lagen; (2) samlas in för specifika, lagliga ändamål och inte föremål för ytterligare behandling som är oförenlig med ändamålen; (3) korrekt med avseende på föremålet och adekvat med avseende på syftet med behandlingen; (4) lagras i en form som gör det möjligt att identifiera de personer de söker till, inte längre än det visar sig nödvändigt för att uppnå syftet med behandlingen och (5) behandlas på ett sätt som säkerställer säkerheten för personuppgifterna, inklusive skyddet mot olaglig eller olaglig behandling eller oavsiktlig förlust, skada eller förstörelse, med användning av lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder.
1.6. Med hänsyn till behandlingens art, omfattning, sammanhang och syfte samt risken för intrång i fysiska personers rättigheter eller friheter med varierande sannolikhet och grad av hot, implementerar den personuppgiftsansvarige lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder så att behandlingen sker enligt förordningen och det är möjligt att visa det. Åtgärderna ses över och uppdateras vid behov. Den personuppgiftsansvarige tillämpar tekniska åtgärder för att förhindra förvärv och ändring av personuppgifter som skickas elektroniskt av obehöriga.
1.7. Alla ord, fraser och akronymer som används i denna integritetspolicy som börjar med stor bokstav (t.ex. säljare, onlinebutik, elektronisk tjänst ) ska förstås i enlighet med definitionen i onlinebutikens villkor och villkor som finns tillgängliga på webbplatserna för Onlinebutik.
2. GRUND FÖR BEHANDLING AV DATA
2.1. Den personuppgiftsansvarige har behörighet att behandla personuppgifterna i fall, och i den utsträckning, när minst ett av följande villkor är uppfyllt: (1) den registrerade har gett sitt samtycke till behandlingen av deras uppgifter i ett eller flera specificerade syften; (2) behandlingen är nödvändig för att fullgöra kontraktet som den registrerade är part i eller för att vidta åtgärder på begäran av den registrerade innan avtalet ingås; (3) behandlingen är nödvändig för att uppfylla den registeransvariges rättsliga skyldighet; eller (4) behandlingen är nödvändig för de behov som följer av den personuppgiftsansvariges eller tredje parts juridiskt motiverade intressen, förutom i situationer då den registrerades intressen eller grundläggande rättigheter och friheter åsidosätter sådana intressen och de kräver skydd av personuppgifter, särskilt när den registrerade är ett barn.
2.2. Behandlingen av personuppgifter av den personuppgiftsansvarige varje gång kräver att minst en grund som anges i punkt 2.1 i integritetspolicyn. Särskilda grunder för behandling av personuppgifter för tjänstemottagarna eller kunderna i onlinebutiken av den personuppgiftsansvarige specificeras i följande punkt i integritetspolicyn – vad gäller det specifika målet att behandla personuppgifter av den personuppgiftsansvarige.
3. SYFTE, GRUND OCH PERIODEN FÖR BEHANDLING AV DATA I ONLINESHOPEN
3.1. Varje gång är syftet, grunden och perioden samt mottagarna av personuppgifter som behandlas av den personuppgiftsansvarige resultatet av åtgärder som utförs av en given tjänstemottagare eller kund i onlinebutiken.
3.2. Den personuppgiftsansvarige kan behandla personuppgifterna i nätbutiken för ändamålen, på grundval och inom de perioder som följer:
Syfte med databehandling |
Rättslig grund för att behandla uppgifter |
Period för datalagring |
Utförande av försäljningskontraktet eller ett kontrakt för tillhandahållande av en elektronisk tjänst eller vidta åtgärder på begäran av den registrerade innan ovanstående avtal ingås. |
Artikel 6, mom. 1, punkt b) i GDPR-förordningen (kontraktsutförande) – behandlingen krävs för att utföra det försäljningskontrakt som den registrerade är part i eller för att vidta åtgärder på den registrerades begäran, innan avtalet ingås. |
Uppgifterna ska lagras under den period som krävs för att det ingångna försäljningsavtalet eller avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster ska kunna fullgöras, sägas upp eller upphöra. |
Direktmarknadsföring |
Artikel 6, mom. 1, punkt f) i GDPR-förordningen (berättigat intresse för den personuppgiftsansvarige) – behandlingen krävs för att uppnå målen baserat på den personuppgiftsansvariges berättigade intresse vilket inkluderar att upprätthålla intressen och stärka anseendet för den personuppgiftsansvarige och nätbutiken samt hans engagemang för att öka försäljningen av produkter
|
Uppgifterna ska lagras under den period som är av den personuppgiftsansvariges berättigade intresse, dock inte längre än preskriptionstiden för anspråk avseende den registrerade under den personuppgiftsansvariges affärsverksamhet. Preskriptionstiden ska specificeras av lagbestämmelser, särskilt civillagen (den grundläggande preskriptionstiden för anspråk relaterade till affärsverksamhet uppgår till tre år och för ett försäljningsavtal två år). Den registeransvarige får inte behandla uppgifterna för behoven av direktmarknadsföring om den registrerade uttrycker tydliga invändningar på detta område. |
Marknadsföring |
Artikel 6, mom. 1, punkt a) i GDPR-förordningen (samtycke) – den registrerade uttryckte sitt samtycke att behandla sina personuppgifter för marknadsföringsändamål av den personuppgiftsansvarige |
Uppgifterna lagras tills den registrerade drar tillbaka samtycket att vidarebehandla sina uppgifter för detta ändamål. |
Att uttrycka en åsikt om det slutna försäljningsavtalet av kunden |
Artikel 6, mom. 1, punkt a) i GDPR-förordningen (samtycke) – den registrerade uttryckte sitt samtycke till att behandla sina personuppgifter i syfte att uttrycka en åsikt |
Uppgifterna lagras tills den registrerade drar tillbaka samtycket att vidarebehandla sina uppgifter för detta ändamål. |
Att föra skatteböcker |
Artikel 6, mom. 1, punkt c) i GDPR-förordningen i förhållande till artikel 86 §1 i skatteförordningslagen, konsoliderad text av 17 januari 2017 (Journal of Laws of 2017 punkt 201) – behandlingen krävs för den registeransvarige på grund av deras lagstadgade skyldigheter |
Uppgifterna ska lagras under den tid som krävs enligt lag och begär att den personuppgiftsansvarige ska lagra skatteböcker (tills utgången av begränsningsperioden för en skatteplikt, om inte skattelagarna föreskriver annat). |
Fastställande, fullföljande eller försvar av anspråk från den personuppgiftsansvariges sida, eller sådana som kan uppstå när det gäller den personuppgiftsansvarige |
Artikel 6, mom. 1, punkt f) i GDPR-förordningen (den registeransvariges legitima intresse) – behandlingen krävs för de ändamål som följer av den registeransvariges legitima intressen, vilket inkluderar att fastställa, driva eller försvara anspråk från den personuppgiftsansvariges sida, eller sådana. som kan uppstå när det gäller den registeransvarige |
Uppgifterna ska lagras under den period som är av den personuppgiftsansvariges berättigade intresse, dock inte längre än preskriptionstiden för anspråk mot den personuppgiftsansvarige. Preskriptionstiden ska specificeras av lagbestämmelser, särskilt civillagen (den grundläggande preskriptionstiden vid anspråk mot den registeransvarige uppgår till sex år). |
Användning av webbshopens webbplats och säkerställande av att den fungerar korrekt |
Artikel 6, mom. 1, punkt f) i GDPR-förordningen (den registeransvariges legitima intresse) – behandlingen krävs för de ändamål som följer av den registeransvariges legitima intressen, vilket inkluderar drift och underhåll av onlinebutiken |
Uppgifterna ska lagras under den period som är av den personuppgiftsansvariges berättigade intresse, dock inte längre än preskriptionstiden för anspråk avseende den registrerade under den personuppgiftsansvariges affärsverksamhet. Preskriptionstiden ska specificeras av lagbestämmelser, särskilt civillagen (den grundläggande preskriptionstiden för anspråk relaterade till affärsverksamhet uppgår till tre år och för ett försäljningsavtal två år). |
Utarbeta statistik och analysera den registrerades beteende på webbshopens webbplats |
Artikel 6, mom. 1, punkt f) i GDPR-förordningen (den registeransvariges legitima intresse) – behandlingen krävs för de ändamål som följer av den registeransvariges legitima intressen, vilket inkluderar att utarbeta statistik och analysera hur den registrerade uppträder på webbplatsen för den registeransvarige. Webbutik för att förbättra funktionen hos nätbutiken och öka försäljningen av produkter |
Uppgifterna ska lagras under den period som är av den personuppgiftsansvariges berättigade intresse, dock inte längre än preskriptionstiden för anspråk avseende den registrerade under den personuppgiftsansvariges affärsverksamhet. Preskriptionstiden ska specificeras av lagbestämmelser, särskilt civillagen (den grundläggande preskriptionstiden för anspråk relaterade till affärsverksamhet uppgår till tre år och för ett försäljningsavtal två år). |
4. DA TA MOTTAGARE I ONLINESHOPEN
4.1. För att onlinebutiken ska fungera korrekt, inklusive fullgörandet av de ingångna försäljningsavtalen, ska det vara nödvändigt för den personuppgiftsansvarige att använda externa företags tjänster (t.ex. mjukvaruleverantör, kurir eller leverantör av betalningssystem). Den personuppgiftsansvarige använder enbart sådana behandlingsenheters tjänster som säkerställer tillräckliga garantier för att genomföra lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder så att behandlingen uppfyller kraven i GDPR-förordningen och skyddar de registrerades rättigheter.
4.2. Den personuppgiftsansvarige kan lämna personuppgifter till ett tredjeland, medan den personuppgiftsansvarige säkerställer att det endast ska vara ett tredjeland som anses tillhandahålla adekvat skyddsnivå – i enlighet med GDPR-förordningen, och i fallet med andra länder som överföring kommer att ske på grundval av vanliga dataskyddsklausuler. Den registeransvarige säkerställer att den registrerade har rätt att få en kopia av sina uppgifter. Den personuppgiftsansvarige tillhandahåller personuppgifter till ett tredje land endast i fall och omfattning som är nödvändiga för att utföra ett visst syfte med databehandling i enlighet med denna integritetspolicy.
4.3. Tillhandahållande av uppgifter från den personuppgiftsansvarige sker inte i alla fall och inte till alla mottagare eller kategorier av mottagare som definieras i integritetspolicyn – den personuppgiftsansvarige tillhandahåller uppgifterna endast i de fall det visar sig nödvändigt för att uppnå ett givet syfte med behandling av personuppgifter och endast inom erforderlig omfattning.
4.4. Personuppgifter från mottagare av onlinebutikstjänst eller kunder kan lämnas till följande mottagare eller kategorier av mottagare:
4.4.1. transportörer/speditörer/kurirer/enheter som driver lager och/eller ansvarar för fraktprocessen – i fallet med en kund som väljer onlinebutiken för att leverera produkten med post eller bud, gör den registeransvarige den insamlade kundens personuppgifter tillgängliga för den valda transportören , speditör eller agent som utför transport åt den registeransvarige, och om leveransen ska göras från det externa lagret – till den enhet som driver lagret och/eller ansvarar för fraktprocessen – i den utsträckning som är nödvändig för att leverera produkten till kunden.
4.4.2. Leverantörer av e-betalningar eller betalkortstjänster – i fallet med en Kund som i nätbutiken använder möjligheten till e-betalning eller betalkort, gör den personuppgiftsansvarige den insamlade kundens personuppgifter tillgängliga för den valda betaltjänstleverantören i nätbutiken för den personuppgiftsansvarige i den utsträckning som är nödvändig för att utföra betalningen av kunden.
4.4.3. Leverantörer av opinionsundersökningssystem – i fallet med en kund som samtyckt till att uttrycka sin åsikt om försäljningsavtalet, gör den personuppgiftsansvarige kundens insamlade personuppgifter tillgängliga för den valda enheten som tillhandahåller systemet med opinionsundersökningar om försäljningsavtal som ingås i Onlinebutik på uppdrag av den registeransvarige inom en omfattning som är nödvändig för att kunden ska kunna presentera sin åsikt med hjälp av ett opinionsundersökningssystem.
4.4.4. tjänsteleverantörer som tillhandahåller den registeransvarige tekniska, IT- eller organisatoriska lösningar, vilket gör det möjligt för den registeransvarige att bedriva verksamhet, inklusive onlinebutiken och elektroniska tjänster som tillhandahålls via den ( särskilt leverantörer av programvara för onlinebutiken, e-postföretag och värdleverantörer samt mjukvaruleverantörer för företagsledning och tekniskt stöd för den personuppgiftsansvarige) – den registeransvarige gör de insamlade personuppgifterna om kunden tillgängliga för den utvalda leverantören som fungerar på deras beställning endast i det fall och i den utsträckning som krävs för att uppnå en syftet med databehandling i enlighet härmed.
4.4.5. leverantörer av redovisnings-, juridiska och konsulttjänster som tillhandahåller redovisnings-, juridiska eller konsulttjänster åt den registeransvarige (särskilt en redovisningsbyrå, advokatbyrå eller inkassoföretag) – den registeransvarige gör de insamlade personuppgifterna om kunden tillgängliga för den utvalda leverantören som är verksam för deras förordna endast i det fall och i den utsträckning som behövs för att uppnå ett visst syfte med databehandling i enlighet härmed.
4.4.6. leverantörer av sociala plugins implementerade i Online Shop, av skript och andra liknande verktyg som gör det möjligt för en person som använder Online Shop att ladda ner innehåll från leverantörerna av nämnda plugins ( t.ex. logga in med hjälp av sociala nätverks inloggningsuppgifter) och för detta ändamål tillhandahålla leverantörerna med besökarens personuppgifter, inklusive även:
4.4.6.1. Facebook Ireland Ltd. – Kontrollören använder Facebooks sociala plugins i onlinebutiken (t.ex. "Gilla det" eller "Dela"-knappar eller loggar in med Facebooks inloggningsuppgifter) och samlar därför in och avslöjar personuppgifter om tjänstemottagaren som använder onlinebutiken för att Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) i den utsträckning och i enlighet med integritetsprinciperna som finns tillgängliga här: https://www.facebook.com/about/privacy/ (dessa data kan inkludera information om aktiviteter i Nätbutiken - inklusive information om enheten, de besökta webbplatserna, köp, visade annonser och hur tjänsterna används - oavsett om Tjänstemottagaren har ett Facebook-konto och är inloggad på Facebook).
5. PROFILERA I NETSHOPEN
5.1. GDPR-förordningen ålägger den registeransvarige att informera om den automatiserade beslutsprocessen, inklusive profilering som avses i artikel 22, paragraf. 1 och 4 i GDPR-förordningen, och – åtminstone i de fallen – den vitala informationen om beslutsprocessen samt betydelsen och förutsebara konsekvenser av behandlingen för den registrerade. Med tanke på ovanstående specificerar den registeransvarige i denna punkt i integritetspolicyn informationen om eventuell profilering.
5.2. Den personuppgiftsansvarige kan använda profilering i onlinebutiken för direktmarknadsföringsändamål, men besluten som fattas på grundval av den av den personuppgiftsansvarige rör inte ingåendet eller avslaget att ingå försäljningsavtalet, eller möjligheten att använda elektroniska tjänster i onlinebutiken . Resultatet av profilering i nätbutiken kan t.ex. vara rabatt för en given person, att skicka en rabattkod, påminna om oavslutad köpprocess, skicka produkterbjudanden, som kan vara relaterade till personens intressen eller preferenser, eller erbjuda bättre villkor som jämfört med standarderbjudandet i onlinebutiken. Oavsett profilering fattar personen fritt beslut, om de vill använda den givna rabatten eller bättre villkor och köpa en produkt i Online Shop.
5.3. Profilering i nätbutiken består av automatisk analys eller prognos av en viss persons beteende på nätbutikens webbplats, t.ex. genom att lägga till en given produkt i kundvagnen, bläddra på sidan för en given produkt i nätbutiken, eller analys av köphistoriken i onlinebutiken. Förutsättningen för sådan profilering är att den personuppgiftsansvarige har personuppgifterna om personen, så att de senare kan skicka dem till exempel en rabattkod.
5.4. Den registrerade ska ha rätt att inte vara beroende av beslutet, som endast bygger på automatiserad behandling, inklusive profilering, och som har vissa rättsverkningar för personen eller på liknande sätt påverkar denne.
6. RÄTTIGHETERNA FÖR DET UPPGIFTER
6.1. Rätten att få tillgång till, rätta, begränsa, radera eller överföra – den registrerade ska ha rätt att kräva att den personuppgiftsansvarige ska få tillgång till sina personuppgifter, rätta, radera (”rätten att bli glömd”) eller begränsa behandlingen och ska har rätt att invända mot behandlingen och överföra sina uppgifter. Detaljerade villkor för ovanstående rättigheter ska anges i artiklarna 1522 i GDPR-förordningen.
6.2. Rätten att när som helst återkalla samtycket – den person vars uppgifter behandlas av den registeransvarige på grundval av det samtycke som ges (enligt artikel 6, punkt 1, punkt a) eller artikel 9, mom. 2, punkt a) i GDPR-förordningen) ska de ha rätt att när som helst återkalla sitt samtycke utan att det påverkar förenligheten med rätten att behandla som gjorts baserat på samtycket före återkallelsen.
6.3. Rätten att lämna in ett klagomål till ett tillsynsorgan – den person vars uppgifter behandlas av den personuppgiftsansvarige ska ha rätt att lämna in ett klagomål till ett tillsynsorgan på ett sätt och sätt som anges i bestämmelserna i GDPR-förordningen och den polska lagen , särskilt personuppgiftslagen. Tillsynsorganet i Polen ska vara ordförande för byrån för skydd av personuppgifter.
6.4. Rätten att göra invändningar – den registrerade ska ha rätt att när som helst lämna in ett klagomål – av skäl som är relaterade till deras särskilda situation – när det gäller behandlingen av deras personuppgifter enligt artikel 6, paragraf. 1 punkt e (allmänt intresse eller myndighet) eller f) (berättigat intresse för den registeransvarige) vid profilering utifrån bestämmelserna. Den personuppgiftsansvarige måste i ett sådant fall sluta behandla personuppgifterna, såvida de inte visar att det finns juridiskt betydelsefulla och motiverade grunder för behandlingen, som åsidosätter den registrerades intressen, rättigheter och friheter, eller grunderna för att fastställa, fullfölja eller försvara påståenden.
6.5. Rätt att invända mot direktmarknadsföring – om personuppgifterna behandlas för behoven av direktmarknadsföring ska den registrerade ha rätt att när som helst lämna in ett klagomål avseende behandlingen av sina personuppgifter för behoven av sådan marknadsföring, inklusive profilering, i den mån behandlingen är relaterad till direktmarknadsföring.
6.6. För att utföra de rättigheter som nämns i denna punkt i integritetspolicyn kan man kontakta den personuppgiftsansvarige genom att skicka dem ett lämpligt meddelande skriftligt eller via e-post till den personuppgiftsansvariges adress som anges i början av integritetspolicyn eller använda kontaktformuläret finns på nätbutikens hemsida.
7. COOKIES I ONLINESHOPEN OCH ANALYTIK
7.1. Cookies är små bitar av textfiler som skickas av servern och sparas hos besökaren av Online Shop (t.ex. på hårddisken på en dator, laptop eller smartphones minneskort – beroende på vilken typ av enhet som används av Online Shops besökare) . Detaljerad information om cookies samt historien om deras ursprung finns t.ex. på: https://en.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
7.2. Cookies, som kan skickas via Webbutikens webbplats, kan delas in i olika typer, enligt följande kriterier:
När det gäller leverantören :1) egen (skapad av Controller's Online Shop-webbplatsen) och2) som tillhör andra personer/tredje parter (andra än den personuppgiftsansvarige) |
När det gäller perioden för lagring av dem på apparaten av webbshopens besökare :1) sessionscookies (lagrade till det ögonblick då webbplatsen eller en webbläsare stängs) och2) beständiga cookies (som har en viss utgångsperiod, definierad av parametrarna för varje fil eller tills de tas bort för hand) |
Med hänsyn till syftet med deras användning :1) strikt nödvändiga cookies (som möjliggör en korrekt funktion av webbshopens webbplats),2) funktionella/företrädescookies (som möjliggör anpassning av webbshopens webbsida till besökarens preferenser),3) analytiska och prestandacookies (insamling av information om användningen av webbshopens webbplats),4) inriktning, reklam eller sociala cookies (insamling av information om besökaren på webbshopens webbplats för att visa personliga annonser för en sådan person och för andra marknadsföringsaktiviteter, inklusive sådana som utförs på webbplatser som skiljer sig från webbutikens webbplats, såsom sociala nätverk) . |
7.3. Den personuppgiftsansvarige kan bearbeta information som finns i cookies under besök på webbshopens webbplats för följande specifika ändamål:
Syften med att använda cookies på den registeransvariges webbshops webbplats |
Identifiering av tjänstemottagarna som inloggade i onlinebutiken och visa dem att de faktiskt är inloggade (strikt nödvändiga cookies) |
Spara produkter som lagts till i kundvagnen för att göra en beställning (strängt nödvändiga cookies) |
|
Spara data från ifyllda formulär, frågeformulär eller inloggningsdata för onlinebutiken (strikt nödvändiga cookies och/eller funktionella/preferenscookies) |
|
Anpassning av webbshoppens innehåll till tjänstemottagarens individuella preferenser (t.ex. färger, teckenstorlek, layout) och optimering av användningen av webbplatsen (funktionella/preferenscookies) |
|
Föra anonym statistik som presenterar besökarens beteenden på webbshoppen (statistiska cookies) |
|
Remarketing, nämligen att utvärdera beteendet hos besökare i onlinebutiken genom anonym analys av deras aktiviteter (t.ex. upprepade besök på vissa sidor, nyckelord etc.) för att skapa deras profil och förse dem med annonser som matchar deras intressen, även när de besöker andra webbplatser i Google Inc. och Facebook Ireland Ltd.s annonsnätverk (marknadsföring, reklam och sociala cookies) |
7.4. Det är möjligt att kontrollera vilka cookiefiler som skickas i ett givet ögonblick av webbshoppen online (inklusive giltighetstiden för cookies och deras leverantör). I de mest populära webbläsarna kan det göras på följande sätt :
I webbläsaren Chrome :
|
I webbläsaren Firefox :
|
I webbläsaren Internet Explorer :
|
I Opera webbläsare :
|
I webbläsaren Safari :
|
Oberoende av vilken webbläsare som används kan du använda verktyg som finns tillgängliga t.ex. på: https://www.cookiemetrix.com/ eller: https://www.cookie-checker.com/ |
7.5. Som standard accepterar de flesta webbläsare på marknaden att spara cookies som standard. Varje person har möjlighet att specificera villkoren för användning av cookies i webbläsarinställningarna. Det innebär att man t.ex. delvis kan begränsa (t.ex. tillfälligt) eller helt inaktivera lagring av cookies – i det senare fallet kan det ha en inverkan på vissa funktioner i Onlinebutiken (det kan till exempel visa sig vara omöjligt att gå igenom Beställningen med Beställningen Blankett på grund av underlåtenhet att spara produkterna i kundvagnen under efterföljande stadier av beställning).
7.6. Webbläsarens inställningar för cookies är väsentliga när det gäller samtycke att använda cookies från vår onlinebutik – i enlighet med lagen kan sådant samtycke också uttryckas i webbläsarinställningarna. Med tanke på bristen på sådant samtycke, ändra webbläsarens inställning i enlighet med detta när det gäller cookies. Detaljerad information om ändringen av inställningarna för cookies och deras individuella borttagning i de vanligaste webbläsarna finns i hjälpsektionen för webbläsaren och följande webbplatser (klicka på länken):
· Krom
· Firefox
· Opera
· Safari
7.7. Den registeransvarige kan använda Google Analytics, Universal Analytics-tjänster i onlinebutiken, som tillhandahålls av Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland) . Tjänsterna hjälper den registeransvarige att analysera besöksfrekvensen i onlinebutiken. De insamlade uppgifterna behandlas under ovanstående tjänster för att generera statistik som är användbar när du administrerar onlinebutiken. Uppgifterna är av kollektiv karaktär. Genom att använda ovanstående tjänster i nätbutiken samlar den personuppgiftsansvarige in sådana uppgifter som källor och medium för att förvärva besökare till nätbutiken och sättet för deras beteende på nätbutikens webbplats, information om deras enheter och webbläsare som används för att besöka nätbutiken. webbplats, IP och domän, geografiska data och demografiska data (ålder, kön) och intressen.
7.8. Det är möjligt att enkelt blockera delning av information med Google Analytics när det gäller aktiviteten på webbplatsen för onlinebutiken – installera för detta ändamål ett opt-out-tillägg som gjorts tillgängligt av Google Ireland Ltd. tillgängligt på: https://tools. google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
7.9. Kontrollanten kan använda Facebook Pixel-tjänst, som tillhandahålls av Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irland). Tjänsten hjälper den personuppgiftsansvarige att mäta effektiviteten hos annonser och att ta reda på vilka åtgärder användarna av nätbutiken vidtar för att visa dem matchande annonser. Du kan hitta detaljerad information om Facebook Pixel på följande internetadress: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.
7.10. Det är möjligt att hantera Facebook Pixel genom annonsinställningar på en Facebook-användares konto: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen .
7.11. Kontrollören kan använda Hotjar-tjänsten, som tillhandahålls av Hotjar Limited (nivå 2, St Julian's Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian's STJ 1000, Malta). Tjänsten hjälper kontrollanten att ta reda på vilka åtgärder som vidtas av besökare i webbutiken och optimerar inköpsvägen. Du kan hitta detaljerad information om Hotjar på följande internetadress: https://www.hotjar.com/tour.
8. SLUTBESTÄMMELSER
8.1. Onlinebutiken kan innehålla länkar till andra webbplatser. Den registeransvarige uppmuntrar att vid tidpunkten för överföringen till andra webbplatser bekanta sig med integritetspolicyn. Denna integritetspolicy gäller endast för den personuppgiftsansvariges onlinebutik.